Відбулася видатна подія для авіації України – до повітряного флоту країни повертається Ан-22 «Антей» – перший у світі широкофюзеляжний транспортник, поява якого відкрила нову еру в світовій авіації.
«Антонівці» виконали значний обсяг робіт, аби відремонтувати Ан-22 після тривалого перебування на землі. «Не зважаючи на те, що послідовники «Антея» – славнозвісні Ан-124-100 «Руслан» та Ан-225 «Мрія» – є впевненими лідерами сучасного ринку повітряних перевезень надважких та великогабаритних вантажів, увага до Ан-22 не зменшувалася. Саме тому було прийняте рішення про його відновлення», – зазначив перший віце-президент ДП «АНТОНОВ» О.А.Коцюба. Востаннє цей літак, побудований у 1974 році, підіймався в небо в березні 2009 року. Як кажуть пілоти, «до того часу він облетів майже весь світ, за виключенням США та Нової Зеландії. При цьому «Антей» перевозив найрізноманітніші вантажі. Сьогодні в ньому також є потреба, і ми впевнені в його здатності продовжити працювати».
Ан-22 – справжній шедевр авіаційної техніки. В 1965 році показ цього літака з максимальною вантажопідйомністю 80 т на виставці в Ле Бурже став світовою сенсацією. Англійська газета «Таймс» писала: «Завдяки літаку
Ан-22 Радянський Союз випередив всі інші країни в літакобудуванні на два роки». Високу надійність «Антея» підтвердила його експлуатація в суворих умовах Сибіру та Далекої Півночі. «Ми багато працювали, доставляючи на Ан-22 великогабаритні вантажі, техніку для забезпечення нафтовидобування. В цей красивий літак з особливим «басовим» голосом двигунів були закохані всі жінки Сибіру», – жартує заслужений льотчик-випробувач, Герой СРСР Ю.В.Курлін, який провів за штурвалом Ан-22 близько 3000 годин. «Антей» -- це як велика баржа, що пливе повітряним океаном. Мала швидкість, великий вантаж, простота в керуванні, всюдихідність та невибагливість в експлуатації – основні риси цього літака-трудівника», – зазначає Юрій Володимирович.
На рахунку Ан-22 – 41 світовий рекорд, 12 з яких встановив екіпаж льотчика-випробувача 1 класу Марини Лаврентіївни Попович.
|