У кінці червня 2019 року малому гідрографічному судну «ГС-82» виповнилось 50 років. Незважаючи на слово "мале" у своїй назві, судно «ГС-82» – найбільше гідрографічне судно України, яке має валову місткість 456 реєстрових тонн, довжину 47 м, висоту борту 4,2 м.
Судно було побудоване у Гданську (Польща) та спущене на воду 23 грудня 1968 року для добудування. А 29 червня 1969 року на ньому був піднятий гідрографічний прапор. Воно виконує роботи із забезпечення безпеки мореплавства в зоні відповідальності філії ДУ «Держгідрографія» «Миколаївський район Держгідрографії» на Бузько-Дніпровсько-лиманському каналі, Херсонському морському каналі та в північно-західній зоні Чорного моря.
Судно «ГС-82» може виконувати роботи в морських прибережних територіальних водах України та прилеглих морських районах на відстані від берега 20 миль. Крім того, на нього покладено усі види лоцмейстерських та гідрографічних завдань: постановка і зняття плавучих знаків навігаційної обстановки, обслуговування берегових засобів навігаційного обладнання, а також перевезення обслуговуючого персоналу і вантажів для забезпечення роботи берегових засобів навігаційного обладнання.
Держгідрографія неодноразово проводила модернізацію обладнання судна, що дозволило йому, незважаючи на свій вік, залишатися сучасним гідрографічним судном. У 2012 році на ньому був встановлений новий двогаковий повноповоротний електрогідравлічний кран вантажопідйомністю 6,1 тонни. У 2016 році проведено заміну застарілих дизель-генераторів на нові. Враховуючи посилення вимог до безпеки мореплавства, на судні у 2017 році встановлено новий радар FURUNOFAR 2117. Навігаційне обладнання судна дозволяє з високою точністю встановлювати навігаційні знаки. Для поліпшення умов проживання на судні у 2016 році оновили кают-компанії та санітарні приміщення судна.
З липня 1981 року та до цього часу екіпаж «ГС-82» очолює капітан Кветка М.В. Плавсклад судна завжди з особливою відповідальністю підтримує судно в хорошому технічному стані для забезпечення безпеки судноплавства. Це надало можливість експлуатувати судно та його механізми протягом п’яти десятиліть.
На судні «ГС-82», за увесь період його експлуатації, виросли до справжніх фахівців своєї справи майже 400 осіб. Понад 300 курсантів морських навчальних закладів пройшли практику на борту судна.
|