Польський інтернет портал onet.pl перевірив, що нового пропонують у цьому сезоні польські лижні бази. Оцінювання було проведене у більш як 60-ти польських лижних осередках, на більш як 150-ти кілометрах лижних трас.
Оцінювали лижний потенціал, інфраструктуру, її стан та можливості. Кожен підйомник отримував бали. Більше балів діставали траси з сучасними підйомниками (крісельні, гондольні). Окрім цього оцінювалася довжина траси (1 км = 1 бал) та були додаткові преміальні бали за наявність трас різної складності. До уваги бралися паркінги, можливість доїзду, зручність доступу до підйомника, гастрономія на спуску та можливість нічлігу поблизу траси. Найбільше балів отримували осередки, де прямо з готелю чи пансіонату можна було підійти до підйомників.
Цього року велике враження справили місця, де попри погодні негаразди (брак снігу) зуміли підготувати цікаву пропозицію та підтримувати у належному стані свої траси від початку сезону (початку грудня). Тому було введено додатковий критерій оцінювання - за «ефективність штучного насніження».
Враховувалися також ціни на абонемент та харчування на спуску. Оцінювалось, зокрема, співвідношення ціни до якості пропонованих послуг. А особливо важливою була оцінка за комфорт катання (якість підготовки трас, їх пропусна спроможність).
У підсумку onet.pl отримали «суб’єктивну оцінку лижного враження». Треба мати сніг… У цілому в Польщі добрі умови для створення лижних спусків (різниці рівнів сягають 1000 м, здебільшого без скель та без загроз сходження лавин). Окрім цього, дуже важливим чинником є комфорт. Все менше людей готових користуватися бугельними підйомниками. Більшість вибирають крісельні та гондольні підйомники. Вже стало правилом, що навіть пологі, не дуже цікаві траси, але обладнані сучасними крісельними підйомниками притягають масу лижників, у той час, як цікаві та професійні, які обслуговуються старими, бугельними підйомниками – пустують. На кінець 2011 року у Польщі було 80 крісельних та гондольних підйомників. Це досить непоганий показник.
Дуже цікавою є ініціатива власників польських лижних осередків, які об’єднуються, пропонуючи спільні абонементи. Так, на Підгаллі створено спільний абонемент TatrySki. Він діє у п’яти лижних осередках: Котельніца, Баня та Канювка в Бялці Татшанській, Юргув Скай в Юргові та Чорштин Скай в Клюшковцях. Така пропозиція вносить певне різноманіття.
Найбільшою проблемою може виявитися відсутність снігу. В таких умовах, щоб привабити лижників, треба вкладати у сучасну інфраструктуру, але передусім у добрі системи наснаження схилів. Найкращим прикладом є Бялка Татшанська, траси якої є досить простими, але тут мають досконалу ситему насніження, завдяки чому схили білі практично цілий сезон і користуються попитом. Подібно є на Явожина Криницькій (у Криниці) та на Шреніці (у Судетах), де природі допомагають утримати сніг.
Де спати та їсти Все більше лижних осередків мають власні готелі та пансіонати, пропонуючи готові пакети – нічліг плюс лижі. Це вигідно і зручно. Найкращим таким місцем є Криниця (Krynica), Чарна Гура (Czarna Gora), Верхомля (Wierchomla), Зеленець (Zieleniec), а з цього року всіх вразила також Бялка Татшанська (Bialka Tatrzanska). Вже добрим звичаєм стало будувати на верху або на схилі корчму або й кількох. Сміливо можна сказати, що кухня у Польщі дійсно смачна. Ціни досить різноманітні, найдорожче, звісно там, де немає конкуренції. Найдешевше поїсти можна в регіоні Сілезького Бескиду. Дорожчим є Сондецький Бескид та деякі лижні осередки в Закопаному.
Доброю новиною є інформація, що цього року ціни не зросли: чай – 3-5 польських злотих; кава – 4-8 польських злотих; пиво – 5-10 польських злотих; обід (відбивна, картопля фрі, салат) – 18-28 польських злотих; картопля фрі – 4,5-6 польських злотих; вареники – 7-11 польських злотих; ковбаса гриль – 8-12 польських злотих.
Доїзди та паркування З огляду на те, що більшість відпочиваючих прибувають власними автомобілями, у сезоні важко в’їхати до деяких місцевостей – Вісли, Карпача, Криниці, і передусім до Закопаного. Але ситуація змінюється: будуються нові дороги, проводяться реконструкції старих. Цього року значно краще доїхати до Щирку завдяки побудованій окружній Бєльська-Бяла. Закінчується будівництво траси S69 до Живца, що покращить подорож до Корбельова, Звардова та Істебної. В планах також будова окружної в Мушині.
Рейтинг порталу onet.pl Після прискіпливої оцінки 60-ти польських лижних осередків, найкращі були нагороджені зірками. Перші місця, як і у попередні роки, отримали: Явожина Криницька, Бялка Татшанська, Чарна Гура, Зєленець. До найкращих приєдналися також ще два осередки: Дві Долини та Шреніца. Ці шість осередків набрали подібну кількість балів.
|