Попри активну рекламу модних закордонних страв вітчизняна молодь добре знається на українській кухні. Молоді люди віком до 25 років – найактивніші учасники голосування за найкращу національну страву. Про це повідомили організатори Всеукраїнського конкурсу «Смакуй, Країно!». Згідно з їхніми статистичними даними, 67 % тих, хто проголосував, − молоді люди віком 18-25 років.
Піца, бургери, суші – серед такого різноманіття наїдків закордонного походження українським стравам дуже легко відійти в забуття. Реклама і ресторанний бізнес, який спеціалізується на іноземній кухні, тільки посилюють конкуренцію українським стравам. Тому все частіше на столах сучасних українців з’являються паста, лазанья чи роли замість традиційних українських налисників, вареників і холодцю. Таким чином, Україна поступово втрачає свою самобутність і автентичність, виражену у кулінарних традиціях.
«Сьогодні ведеться активна пропаганда азіатської, європейської та інших іноземних кухонь, відтак традиційна українська втрачає свої позиції у рейтингу популярних. Тому одна з головних цілей Всеукраїнського конкурсу «Смакуй, Країно!» − привернути увагу вітчизняної молоді до національних традицій, підвищити статус української кухні і максимально «повернути» українців до споживання вітчизняних продуктів і страв», − наголосив президент Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Алекс Ліссітса.
Статистика конкурсу «Смакуй, Країно!» показує, що все-таки надія є, і українська молодь знається на традиційній українській кухні та полюбляє її смакувати. Наразі на сайті конкурсу триває голосування за найкращу національну страву з-поміж десяти вибраних до національного меню України. За даними організаторів конкурсу, 67 % учасників голосування - українці віком 18-25 років, вікової категорії 25-35 − 27 %.
«Така увага молоді до конкурсу «Смакуй, Країно!» та українських страв підтверджує, що ми на правильному шляху, і що українська кухня може стати найпопулярнішою серед українців. І так повинно бути, тому що кулінарні традиції – це невід’ємна частина національної культури, тому завдання кожного громадянина – шанувати та популяризувати їх», − підкреслив Алекс Ліссітса.
Щодо смаків української молоді, то, як показує конкурс «Смакуй, Країно!», сучасні українці схильні до вегетаріанства: молодь віком 18-25 років віддала найбільше голосів вареникам із капустою та грибами, а також дерунам (тертюхам) традиційним (по майже 20 %), які обігнали сало та ковбасу домашню більше ніж удвічі. Щодо сала, то відоме як національний продукт, популярністю у молоді воно не користується. Сало з часником поки що отримало найменше голосів від вікової категорії 18-25 – 6%.
Нагадаємо, наразі продовжується голосування за найкращу національну страву України на сайті конкурсу «Смакуй, Країно!» www.taste-ukraine.com, яке триватиме до 20 травня 2012 року.
|